Niveaus

Arriaga Violin School doceert vier verschillende niveaus om zich aan te passen aan het niveau van elke student. Voor alle nieuwe studenten is het belangrijk om te weten op welk niveau ze nu zitten.

Als de viool nieuw voor je is, begin je natuurlijk op het elementaire niveau. Maar als je hulp nodig hebt bij het vinden van de juiste cursus voor jouw niveau, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen!

Elementair niveau (E1 & E2)

De leerlingen gaan hun relatie met de muziek aan en realiseren zich welke emoties ze kunnen voelen en uitdrukken met muziek. Ze observeren voor het eerst de viool, wat in het begin misschien heel moeilijk lijkt, maar beetje bij beetje zullen ze verbetering in het geluid en de intonatie merken. Positie, houding, ritme en stemming zijn enkele van de elementen die ze zullen leren tijdens het spelen van eenvoudige stukken, enkele educatieve spelletjes en zingen.

Gemiddeld niveau (I1 & I2)

De studenten verbeteren en bereiken het volgende niveau na ongeveer twee jaar, en geleidelijk neemt de moeilijkheidsgraad van muziekstukken toe, waarbij ze zich altijd concentreren op de kwaliteit van geluid, houding en intonatie. Ze moeten met andere violisten spelen en daarom introduceert de Arriaga Vioolschool het vak ´Ensemble´ om de communicatieve vaardigheden tussen haar studenten te vergroten. Toonladders, arpegio's, studies en stukken op middelhoog niveau zijn de elementen waarmee de leerlingen zich technisch en muzikaal verbeteren.

Professioneel niveau (P1 & P2)

De leerlingen beginnen te anticiperen en sommige situaties zelf op te lossen. De leraar probeert hen aan te moedigen om zelf na te denken. Ze luisteren elke dag naar muziek en kiezen het repertoire tussen de stukken van hun niveau. Nu volgen ze geen Musical Language meer, maar ´Harmony´ en ´History of the Music´ die helpen om de context (stijl) en hoe het stuk gespeeld moet worden te begrijpen. Examens en concerten voor publiek zijn erg belangrijk om communicatieve vaardigheden te ontwikkelen.

Pre-Bachelor

Deze cursus is bedoeld voor de studenten die beroepsviolist willen worden en een Bachelor (HBO-opleiding) willen doen. Het doel is om hen te helpen bij het voorbereiden van het toelatingsexamen en alles wat daarbij komt kijken: repertoire, spelen met een pianist, concerten, voorbereiding van de geest, enz., allemaal om een succesvol examen in Nederland of een ander land te garanderen.