Over mij

Marina Ortiz Garcia

Hallo! Ik ben Marina Ortiz García, een Spaanse violiste die naar Nederland kwam omdat ik geen genoegen kon nemen met wat ik wist over mij en mijn viool. Ik deed mijn Master aan de Fontys Hogeschool voor Podiumkunsten, na de vioollessen van Lei Wang en Jolente de Maeyers en de kamermuzieklessen van Paul Uyterlinde. Ik heb me ook gefocust op het onderwijsonderzoek genaamd: De drie momenten van de violist, methodiek die ik in mijn lessen gebruik.

Momenteel geef ik vioolles op Arriaga Violin School en Mijn Muziekles School in Eindhoven, en speel bij Brabant Chamber Orchestra (Tilburg) and Orquesta Ciudad de Segovia.

Ik denk dat het voor een kunstenaar erg belangrijk is om te communiceren wat hij voelt. Omdat ieder mens anders is, is ook iedere leerling anders en vraagt om een andere manier van lesgeven. Sommigen van hen zijn verlegen en moeten zelfvertrouwen krijgen, anderen zijn te moedig en moeten hun energie in een soort muziek stoppen. De artiest is een acteur en moet allerlei karakters kunnen spelen.

Mijn werk als docent is om de studenten te helpen nadenken over wat ze met de muziek willen doen en hen de tools te geven om hun muzikale doelen te bereiken.

Ik wil graag enkele van de citaten delen waardoor ik van de muziek en de pedagogiek ben gaan houden.

"Belangrijk is de weg  ernaartoe door te vallen, opstaan, aandringen en

te leren" Mago de Oz

"Eén vinger geeft de maan aan, ongelukkig degenen die naar de vinger kijken"

Dominique Hoppenot, "De innerlijke viool"